Co powinna zawierać strona internetowa salonu kosmetycznego? tło

Co powinna zawierać strona internetowa salonu kosmetycznego?

Strony internetowe są nieodzownym elementem prowadzenia własnej działalności. Pomagają dotrzeć przedsiębiorcom do ich potencjalnych klientów, a także nawiązać lepszy kontakt z nimi. Nasza witryna jest jednocześnie naszą wizytówką, dlatego warto skorzystać z usług agencji interaktywnej, która zapewni nam kompleksową usługę w zakresie tworzenia stron internetowych.

Na szczególną uwagę zasługują strony internetowe salonów piękności. Ten sektor usługowy nie obejdzie się bez nowoczesnej witryny internetowej. Głównie za sprawą klientów, którzy szukając odpowiedniego gabinetu kosmetycznego chcą uzyskać odpowiedzi poprzez zapoznanie się z treścią na stronie.

Od czego zacząć?

Najlepiej od początku, czyli od koncepcji. Tworzenie strony internetowej jest procesem wieloetapowym, dlatego ważne jest rozplanowanie tego przedsięwzięcia. Dzięki temu ograniczymy ryzyko popełnienia błędów oraz dodatkowych kosztów.

Podstawą jest strona główna, jej wygląd może zadecydować o tym, czy dany klient zostanie na niej dłużej by znaleźć niezbędne informacje. Tworzymy menu, stopkę, umieszczamy logo w widocznym miejscu. Ważne jest również miejsce na treść, czyli właściwą zawartość strony. Kluczowym zadaniem jest lokalizacja zdjęć, banerów reklamowych oraz bloków tekstu.

Celem witryny internetowej salonu medycyny estetycznej jest przede wszystkim przekonanie klientów, aby skorzystali z naszych usług i mieli możliwość rezerwacji wizyty. Warto zastanowić się jakie informacje, poza wymienionymi powyżej, mogą być wyszukiwane. Najistotniejsze elementy powinny być odpowiednio wyeksponowane.

Należą do nich:

  • opisy zabiegów z cennikiem (np. depilacja laserowa),
  • dane kontaktowe i adresowe,
  • informacje o salonie i pracownikach,
  • aktualności (mogą być połączone z podstroną bloga),
  • wtyczki do mediów społecznościowych (Facebook, Instagram).

Chcąc budować zaufanie i ułatwić nawiązanie relacji warto udostępnić zdjęcia zarówno pracowników, jak i salonu.

Jedną z najobszerniejszych części stron internetowych gabinetów kosmetycznych są opisy zabiegów, czyli oferta. Ważne by zachować logikę w strukturze opisów, by ułatwić klientowi odnalezienie informacji, których szuka. W tym celu należy zastanowić się, w jaki sposób po naszej witrynie będą poruszali się jej odbiorcy.

Wygląd strony internetowej ma znaczenie

W branży kosmetycznej zdecydowanie przeważa liczba kobiet. Z tego względu estetyka strony ma szczególne znaczenie. Nasza witryna świadczy o profesjonalizmie i poziomie wykonywanych usług. Nowoczesną stronę salonu piękności powinny definiować 3 słowa – elegancja, prostota i przejrzystość.

Kolory przewodnie i styl witryny wyglądają spójnie, gdy nawiązują do logo. Jeśli zdecydujemy się na dany odcień, warto ujednolicić wizytówki, ulotki, stronę internetową, a co najważniejsze – wnętrze salonu. Ten zabieg umożliwia klientom skojarzenie przekazu reklamowego wraz z naszym gabinetem.

Na stronie internetowej nie powinniśmy stosować więcej niż 2-3 podstawowych kolorów. Należy je dopasować tak, by nie gryzły się ze sobą. W tym celu należy użyć jednej dominującej barwy, która będzie charakterystyczna dla witryny i dodatkowo 1 bądź 2 kolory stonowane.

Treść

Obok wyglądu, równie istotnym elementem strony internetowej jest treść. Ważne jest by dla klientów odwiedzających naszą witrynę teksty były przystępne. Choć jesteśmy specjalistami, nie powinniśmy zapominać, że dla odbiorców zakres naszych usług nie jest tak oczywisty. Chcąc przekazać w przystępny sposób wiele informacji, możemy zasięgnąć po usługę copywritera. Wbrew pozorom, osobom z zewnątrz łatwiej jest napisać treść wywołującą określone wrażenie. To właściciele mogą zadecydować, w jaki sposób chcą zostać odebrani np. jako ekspert, profesjonalista.

Istotną rolę odgrywają zdjęcia. Nie wystarczą zdjęcia przeciętnej jakości, by podtrzymać wysoki poziom wyglądu strony internetowej dobrze jest zainwestować w sesję zdjęciową u fotografa. Zadba on nie tylko o idealne oświetlenie, ale także o profesjonalną obróbkę zdjęć. Alternatywną opcją są banki zdjęć, gdzie za niewielkie pieniądze możemy wykupić fotografie. Są one dostępne dla wszystkich, dlatego warto upewnić się czy konkurencja nie wykorzystała podobnych zdjęć.

Podczas tworzenia strony www, należy przeanalizować działania marketingowe – co wiąże się z grafiką i banerami reklamowymi. Jeśli w odpowiedni sposób będziemy informować klientów o aktualnych ofertach i atrakcyjnych promocjach, z pewnością przyciągniemy ich uwagę.

Przykładowe strony internetowe salonów kosmetycznych wykonanych w Solveit:

Obecnie salony kosmetyczne bez witryn internetowych nie mają prawa bytu. Klienci po odwiedzeniu atrakcyjnej strony znacznie przychylniej kontaktują się w celu umówienia wizyty bądź dopytania się o szczegóły danego zabiegu. Chcąc stworzyć stronę, która będzie odzwierciedlała nasz salon warto poszukać agencji interaktywnej, która zapewnia kompleksową obsługę w tym zakresie. Dzięki temu oszczędzimy swój czas i pieniądze. Wybór agencji nie powinien być przypadkowy, dlatego istotnym jest zapoznanie się z portfolio. To pozwoli na podjęcie dobrej decyzji.

Komentarze (1)

  1. K
    Kamila / 30.03.2019

    Od dłuższego czasu planuję zlecić wykonanie strony swojego salony, jednak nie bardzo wiedziałam od czego zacząć. Teraz już wiem, że muszę skupić się na treściach i tym, co chciałabym zawrzeć na stronie, w końcu strona musi wyglądać profesjonalnie i ładnie. Jak już się zdecyduję zapewne odezwę się do Was 🙂

zostaw komentarz

przesuń, aby odblokować

odblokowano