
poszerzamy perspektywy, dlatego nasz rozwój jest zrównoważony
Ponad połowa dużych i średnich firm zna cele zrównoważonego rozwoju. Polska jest na 9. miejscu spośród 166 państw ujętych w rankingu Agendy 2030. Nasz kraj na tle państw Unii Europejskiej wypada najlepiej w obszarach związanych z ograniczaniem ubóstwa oraz w jakości edukacji. Polskie firmy są na etapie wdrażania celów zrównoważonego rozwoju, i tak jest również w Solveit.
Nie tylko znamy cele Agendy 2030, ale także optymalizujemy środowisko naszej pracy tak, aby wspierać ich realizację. Wiemy, z jakimi wyzwaniami mierzy się współczesny świat. Swoimi działaniami chcemy być kroplą w oceanie zmian, decyzjami w skali mikro, dążyć do zmian w skali makro!
realizujemy aż 7 celów
zrównoważonego rozwoju
Agendy 2030
W trosce o nasze zdrowie
SDG 3: Dobre zdrowie i jakość życiaWspółczesność stawia przed nami różne wyzwania, również zdrowotne. Nasze kierownictwo jest tego świadome i dba o jak największy komfort pracowników z takimi problemami. Realizuje to poprzez umożliwienie pracy hybrydowej, co wpływa pozytywnie na dobrostan zespołu. Dzięki otwartej komunikacji oraz elastyczności zatrudnienia możemy reagować na indywidualne potrzeby pracowników. Jest to podejście przyszłościowe, poprawiające jakość życia.
Możliwości dzięki równości
SDG 5: Równość płciW Solveit równość płci to nie tylko hasło, a codzienność. Art director, UX designer, opiekun projektu, opiekun klienta – na takich stanowiskach pracują kobiety z naszego zespołu. Są wysoko wykształcone, zajmują się zadaniami złożonymi i wymagającymi wysokich kompetencji. W naszym zespole kobiety i mężczyźni pracują na tych samych warunkach. Szanujemy wzajemnie swoją pracę i wprost wyrażamy dla niej uznanie.
Większy komfort, to większa skuteczność
SDG 8: Godna praca i wzrost gospodarczyDostosowujemy godziny pracy do indywidualnych potrzeb pracowników. Członkowie naszego zespołu swobodnie mogą umówić się do lekarza, odebrać paczkę czy załatwić sprawę rodzinną, a gdy czują się słabiej i chcą zacząć pracę trochę później – również mają taką możliwość. Wszystko zapisujemy w aplikacji do monitorowania czasu pracy. Swoboda i transparentność wspierają efektywność.
Tworzymy i wspieramy innowacyjność
SDG 9: Innowacyjność, przemysł, infrastrukturaKorzystamy z nowoczesnych, internetowych systemów do zarządzania zadaniami i współpracy z klientem. Regularnym elementem naszej pracy są zespołowe burze mózgów, prowadzące do rozwiązań, z których sami chcielibyśmy korzystać. Zawsze uwzględniamy etap empatyzacji w projektach. W ten sposób promujemy innowacyjne rozwiązania, dostosowanie do użytkownika i otwartość na to, co nowe.
Możliwości dzięki różnorodności
SDG 10: Mniej nierównościNasz zespół jest różnorodny. Różnimy się wiekiem, płcią, poglądami, a także wyznaniem. Jesteśmy dobrze zintegrowaną grupą, która szanuje i docenia te różnice. Nie widzimy w nich przeszkód i nie stanowią one murów między nami. Nasz zespół dowodzi tego, że inkluzywne podejście jest możliwe, a co za tym idzie – zmniejszanie nierówności w społeczeństwie również.
Pasywna ekologia w pracy
SDG 11: Zrównoważone miasta i społecznościOprócz komfortu i troski o zdrowie pracowników, na uwadze mamy również dobro planety. Nasza praca hybrydowa i elastyczne godziny zatrudnienia sprawiają, że redukujemy potrzebę dojazdów, przyczyniając się do zmniejszenia emisji CO2. Co więcej, siedziba naszej firmy jest dobrze skomunikowana z resztą Olsztyna dzięki pobliskiemu przystankowi autobusowemu, co umożliwia dojazd pracownikom i klientom bez samochodu.
Działamy w chmurze!
SDG 12: Odpowiedzialna konsumpcja i produkcjaPraca z użyciem systemów internetowych do zarządzania zadaniami i komunikacją sprawiają, że nie zużywamy wiele papieru na drukowanie dokumentacji czy raportów. Notatki sporządzamy w chmurze. To, co możemy wysyłamy pocztą elektroniczną, a spotkania z klientami najczęściej realizujemy zdalnie. Jest to oszczędność czasu, który musiałby zostać poświęcony na dojazd, oraz energii, a co za tym idzie ograniczenie emisji dwutlenku węgla.

Poszerzamy perspektywy i pomagamy!
Oprócz działań z zakresu zrównoważonego rozwoju jesteśmy również zaangażowani w pomoc potrzebującym, przede wszystkim w naszym regionie. Dzięki pomaganiu mamy szansę na lepsze zrozumienie świata. Naszymi działaniami przyczyniamy się do tworzenia nowych możliwości tym, którzy tego potrzebują. Wierzymy, że w działaniu o lepsze jutro liczy się każdy gest!
Organizacjami, którym pomogliśmy są:
- Skrzydła Anioła
- Paczka z Dzielnicy
- Fundacja z Serca dla Serca
- Fundacja Błękitne Okna
- Wsparcia za pośrednictwem portalu siepomaga.pl
poszerzamy perspektywy, dzięki obserwacji i analizie trendów
Działamy na rzecz zrównoważonego rozwoju i dobrostanu pracowników, ale to nie wszystko! Pilnie śledzimy trendy lokalne, a także te w skali makro.
Wykorzystaliśmy model analizy STEEP, by sprawdzić, z jakimi trendami jest nam po drodze. Jeśli nie słyszeliście, czym jest ten rodzaj analizy, pokrótce wyjaśnimy.

czym jest analiza STEEP?
Ten model analizy polega na zidentyfikowaniu i przeanalizowaniu aktualnych i trendów, a następnie wyłonieniu tych, które w sposób kluczowy wpływają na firmę. Dzięki temu możemy lepiej zrozumieć środowisko działalności, a także trafniej wskazać szanse i zagrożenia. W związku z tym analiza STEEP jest bardzo użyteczna w tworzeniu strategii biznesowej.
Co oznacza STEEP? Jest to akronim pochodzący od pięciu kategorii czynników, które wpływają na organizację:
- Social (społeczne)
- Technological (technologiczne)
- Economic (ekonomiczne)
- Enviromental (środowiskowe)
- Political (polityczne)
trendy wyróżnione w naszej analizie
Niestabilność społeczna
Na firmach spoczywa coraz większa odpowiedzialność za zaspokojenie wszystkich potrzeb pracowników. Widoczne społeczne niepokoje związane z trudną sytuacją geopolityczną, a w szczególności za wschodnią granicą naszego kraju, sprawiają, że pracownicy mogą odczuwać brak stabilności. W związku z tym pojawia się coraz większa potrzeba inwestowania w budowanie zaufania, budowanie relacji i transparentności, co jest o wiele łatwiejsze w niewielkich zespołach takich, jak nasz.
Doświadczenia
Budowanie przeżyć stało się kluczowe we współczesnym świecie, który jest przepełniony przedmiotami i sprzętami o niesamowitych możliwościach, a jednak nie gwarantujących szczęścia. Odczuwanie i wzbudzanie emocji, kreowanie przyszłych wspomnień to unikatowa jakość, którą firmy mogą nieść swoimi usługami. W Solveit ten trend nie jest nam obcy – angażujemy klienta w procesy tworzenia strony, jest on aktywnym uczestnikiem w jego przebiegu, a nie jedynie osobą, która akceptuje finalny produkt, jakim jest strona internetowa.
Prosumpcjonizm
Jest to zjawisko, w którym klient jest jednocześnie konsumentem jak i producentem biorącym udział w procesie tworzenia dóbr, usług i treści. Dzięki rozwiązaniom internetowym konsumenci są zaangażowani w poszerzanie usług już oferowanych przez przedsiębiorstwa. Co za tym idzie, oczekują profesjonalnej obsługi narzędzi, które umożliwią im takie działanie. W naszym przypadku, mamy potencjał ku temu, by wykorzystać oprogramowanie graficzne wykorzystujące chmurę i angażować klienta w proces projektowania jego strony we współpracy z UX designerką tak, by finalny produkt spełniał jego oczekiwania.
Prostota
W zabieganym i przebodźcowanym świecie, który doświadcza kryzysu nie tylko gospodarczego, kulturowego, ale także psychicznego, prostota i czysty design treści internetowych stanowią estetyczny środek wyrazu, na który jest bardzo wysokie zapotrzebowanie. Minimalizm to klucz otwierający wiele drzwi, również w projektowaniu stron internetowych. Operujemy nim od wielu lat i wyrobiliśmy już swój styl, który przyciąga do nas kolejnych klientów.
Zbieżność
Nazywana specjalistycznie konwergencją jest wyraźnym makrotrendem oznaczającym proces, w którym różne elementy, idee, technologie lub systemy zaczynają się łączyć, integrować lub działać razem w jednym kierunku. Obejmuje on także połączenie tego, co fizyczne z tym, co digitalowe. W branży IT jest to również widoczne między innymi w potrzebach naszych klientów zamawiających u nas projekty stron internetowych oraz graficznych.
Dedigitalizacja
To ważny trend, który być może przybierze na sile lub dotrze jedynie do niektórych społeczności. Jest to pewna tendencja konsumencka, na którą warto być wyczulonym. Polega to między innymi na zdecydowanie o wyłączeniu urządzeń smart np. podczas pracy, wyciszając powiadomienia od konkretnych aplikacji. Do tego można wpisać także działania mające na celu minimalizację ryzyka uzależnienia od smartfona, które wykorzystują rozwiązania typu dumb-phone, a więc upraszczają wygląd i funkcje urządzenia, tak by nie prowokowały do korzystania z niego. W przypadku naszej firmy dedigitalizacja może wiązać się z nowymi wyzwaniami projektowymi.
Cyberniebezpieczeństwa
Obserwuje się wzrost oszustw i ryzyka cybernetycznego, ponieważ rozwój sieci to również rozwój cyberprzestępczości. Dlatego z uwagą dbamy o bezpieczeństwo stron naszych klientów, którzy zdecydowali się na utrzymanie domeny na naszym serwerze. Jesteśmy czujni i wiemy, jak reagować w sytuacji cyberataku, co jest odpowiedzią na trendy, jak również potrzeby klientów.
Wykluczenie technologiczne
Chociaż trudno jest wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez Internetu, wiele osób wciąż nie ma do niego swobodnego dostępu. Problem ten nie kończy się jednak na braku sieci – równie poważnym wyzwaniem jest wykluczenie technologiczne wynikające z braku umiejętności korzystania z oprogramowania. W naszej działalności często zauważamy ten kłopot – nasi klienci chcą, aby ich strona stała się jakościowym miejscem w sieci, jednak nie mają na ten temat czasami nawet podstawowej wiedzy. Wtedy realizujemy z klientem spotkania przygotowujące go do obsługi strony.
Subskrypcja
to jeden z modeli usługo dawczych coraz częściej wybieranych przez klientów, a co za tym idzie, również przez przedsiębiorców. Nawiązywanie dobrej i długotrwałej relacji z klientami jest celem niemal każdego biznesu. Przedsiębiorcy zapewnia to ciągłość zleceń i bezpieczeństwo finansowe. Konsument również nie musi martwić się o to, by pamiętać o dokonaniu przelewu pod groźbą utraty dostępu do usług czy produktów. My również dostrzegamy plusy tego rozwiązania, dlatego wdrożyliśmy je do naszej oferty abonamentowej.
Odrodzenie brandingu
Makrotrendy wskazują na to, ze znów nie liczby będą mieć tak duże znaczenie, a dobrze zbudowana marka. Jak to zwykle bywa każdy trend ma swojego oponenta. Dla rozwoju AI i tanich narzędzi generatywnych kontrą jest jakościowy branding stworzony przez ludzi wykorzystujących swoje wysokie kompetencje, którzy prawdopodobnie nie zrezygnują całkowicie z dostępnych technologii, a jedynie będą się nimi wspierać. Takie działania w marketingu mają szerokie perspektywy, wobec niektórych.
Personalizacja usług
Nieustający światowy trend o ogromnym potencjale dla kreatywności, możliwy do zastosowania w każdej branży. Podstawą personalizacji jest przede wszystkim empatyzacja, a więc głębokie zrozumienie motywacji, potrzeb, kontekstu, w jakim znajduje się klient, oraz jego wartości. Dzięki temu możemy stworzyć produkt lub usługę dostosowaną do indywidualnych oczekiwań odbiorcy. W naszych działaniach uwzględniamy zarówno potrzeby naszego klienta, dla którego realizujemy stronę internetową, sklep online czy identyfikację wizualną, jak i sposób, w jaki będzie on postrzegany przez swoich odbiorców.
Underconsumption
Bardzo ciekawy trend stojący na pograniczu obszaru ekonomii, ekologii i nastawień społecznych. Powiązany jest z prostotą i dedigitalizacją. Prowadzi do minimalizowania konsumpcji, stoi w sprzeczności ze sponsorowanym kontentem reklamowym, widocznym w social mediach i houlami zakupowymi. Trend ten optuje za skromnością w środkach wyrazu przejawianą np. w architekturze, designie i postawach konsumenckich. Zamiast nowego – kupowanie używanego i restaurowanie tego, z czego jeszcze można korzystać. Idee antyzakupowe trudno jest przekazać markom, które zarabiają dzięki sprzedaży. My natomiast w ten trend wpisujemy się dzięki sprawdzonym, bezpiecznym rozwiązaniom opatrzonym minimalistycznym designem i postawie uznającej podmiotowość klienta.
Współtworzenie
Jest to trend powiązany z konwergencją, o której pisaliśmy powyżej. Współtworzenie odnosi się do każdego sposobu, w jaki biznes pozwala konsumentom na przesyłanie pomysłów, projektów lub treści. Jest to również włączanie klientów do procesu realizacji usługi, co realizujemy od dawna i doskonale zdaje do egzamin, a także sprawia, że nie mamy do czynienia z reklamacjami.
Małe biznesy
Nie ma co ukrywać, że rynek pracy jest trudny. Świadczy o tym również trend redukcji etatów. Liczba pracowników w firmach spada i będzie spadać. Jest to spowodowane rozwojem sztucznej inteligencji. Do wykonania tej samej pracy potrzebne będzie zaangażowanie mniejszej liczby osób, ponieważ będą one wspierane przez AI. Dlatego tak ważne jest, aby małe firmy zaprzyjaźniały się z nowoczesnymi narzędziami i korzystały z ich potencjału, by dotrzymywać tempa zmian na rynku. My staramy się iść właśnie w tym kierunku, a sztuczna inteligencja nas nie przeraża.
Ekologiczne
Wszelkie trendy ekologiczne skierowane są głównie w kierunku zmniejszania emisji dwutlenku węgla, zmniejszenia konsumpcji, a także dążenia do osiągnięcia modelu gospodarki obiegu zamkniętego, co wiąże się z recyklingiem i nadawniem przedmiotom drugiego życia. O tym, w jaki sposób wspieramy działania na rzecz klimatu pisaliśmy w sekcji poświęconej zrównoważonemu rozwojowi.
Polityczne
Rywalizacja o wpływy między państwami oraz lokalne konflikty – dynamiczne zmiany w polityce międzynarodowej wywołane wojną za naszą wschodnią granicą mają wpływ na każdą branżę. Przedsiębiorcy odczuwają to m.in. w kosztach prowadzenia przedsiębiorstwa. Nas również nie omijają wyzwania finansowem, dlatego uważnie wsłuchujemy się w trendy, aby podejmować mądre decyzje zgodne z tym, czego aktualnie potrzebują konsumenci.
Prosumpcjonizm
Jest to zjawisko, w którym klient jest jednocześnie konsumentem jak i producentem biorącym udział w procesie tworzenia dóbr, usług i treści. Dzięki rozwiązaniom internetowym konsumenci są zaangażowani w poszerzanie usług już oferowanych przez przedsiębiorstwa. Co za tym idzie, oczekują profesjonalnej obsługi narzędzi, które umożliwią im takie działanie. W naszym przypadku, mamy potencjał ku temu, by wykorzystać oprogramowanie graficzne wykorzystujące chmurę i angażować klienta w proces projektowania jego strony we współpracy z UX designerką tak, by finalny produkt spełniał jego oczekiwania.
Prostota
W zabieganym i przebodźcowanym świecie, który doświadcza kryzysu nie tylko gospodarczego, kulturowego, ale także psychicznego, prostota i czysty design treści internetowych stanowią estetyczny środek wyrazu, na który jest bardzo wysokie zapotrzebowanie. Minimalizm to klucz otwierający wiele drzwi, również w projektowaniu stron internetowych. Operujemy nim od wielu lat i wyrobiliśmy już swój styl, który przyciąga do nas kolejnych klientów.
Zbieżność
Nazywana specjalistycznie konwergencją jest wyraźnym makrotrendem oznaczającym proces, w którym różne elementy, idee, technologie lub systemy zaczynają się łączyć, integrować lub działać razem w jednym kierunku. Obejmuje on także połączenie tego, co fizyczne z tym, co digitalowe. W branży IT jest to również widoczne między innymi w potrzebach naszych klientów zamawiających u nas projekty stron internetowych oraz graficznych.
Dedigitalizacja
To ważny trend, który być może przybierze na sile lub dotrze jedynie do niektórych społeczności. Jest to pewna tendencja konsumencka, na którą warto być wyczulonym. Polega to między innymi na zdecydowanie o wyłączeniu urządzeń smart np. podczas pracy, wyciszając powiadomienia od konkretnych aplikacji. Do tego można wpisać także działania mające na celu minimalizację ryzyka uzależnienia od smartfona, które wykorzystują rozwiązania typu dumb-phone, a więc upraszczają wygląd i funkcje urządzenia, tak by nie prowokowały do korzystania z niego. W przypadku naszej firmy dedigitalizacja może wiązać się z nowymi wyzwaniami projektowymi.
Cyberniebezpieczeństwa
Obserwuje się wzrost oszustw i ryzyka cybernetycznego, ponieważ rozwój sieci to również rozwój cyberprzestępczości. Dlatego z uwagą dbamy o bezpieczeństwo stron naszych klientów, którzy zdecydowali się na utrzymanie domeny na naszym serwerze. Jesteśmy czujni i wiemy, jak reagować w sytuacji cyberataku, co jest odpowiedzią na trendy, jak również potrzeby klientów.
Wykluczenie technologiczne
Chociaż trudno jest wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez Internetu, wiele osób wciąż nie ma do niego swobodnego dostępu. Problem ten nie kończy się jednak na braku sieci – równie poważnym wyzwaniem jest wykluczenie technologiczne wynikające z braku umiejętności korzystania z oprogramowania. W naszej działalności często zauważamy ten kłopot – nasi klienci chcą, aby ich strona stała się jakościowym miejscem w sieci, jednak nie mają na ten temat czasami nawet podstawowej wiedzy. Wtedy realizujemy z klientem spotkania przygotowujące go do obsługi strony.
Subskrypcja
to jeden z modeli usługo dawczych coraz częściej wybieranych przez klientów, a co za tym idzie, również przez przedsiębiorców. Nawiązywanie dobrej i długotrwałej relacji z klientami jest celem niemal każdego biznesu. Przedsiębiorcy zapewnia to ciągłość zleceń i bezpieczeństwo finansowe. Konsument również nie musi martwić się o to, by pamiętać o dokonaniu przelewu pod groźbą utraty dostępu do usług czy produktów. My również dostrzegamy plusy tego rozwiązania, dlatego wdrożyliśmy je do naszej oferty abonamentowej.
Odrodzenie brandingu
Makrotrendy wskazują na to, ze znów nie liczby będą mieć tak duże znaczenie, a dobrze zbudowana marka. Jak to zwykle bywa każdy trend ma swojego oponenta. Dla rozwoju AI i tanich narzędzi generatywnych kontrą jest jakościowy branding stworzony przez ludzi wykorzystujących swoje wysokie kompetencje, którzy prawdopodobnie nie zrezygnują całkowicie z dostępnych technologii, a jedynie będą się nimi wspierać. Takie działania w marketingu mają szerokie perspektywy, wobec niektórych.
Personalizacja usług
Nieustający światowy trend o ogromnym potencjale dla kreatywności, możliwy do zastosowania w każdej branży. Podstawą personalizacji jest przede wszystkim empatyzacja, a więc głębokie zrozumienie motywacji, potrzeb, kontekstu, w jakim znajduje się klient, oraz jego wartości. Dzięki temu możemy stworzyć produkt lub usługę dostosowaną do indywidualnych oczekiwań odbiorcy. W naszych działaniach uwzględniamy zarówno potrzeby naszego klienta, dla którego realizujemy stronę internetową, sklep online czy identyfikację wizualną, jak i sposób, w jaki będzie on postrzegany przez swoich odbiorców.
Underconsumption
Bardzo ciekawy trend stojący na pograniczu obszaru ekonomii, ekologii i nastawień społecznych. Powiązany jest z prostotą i dedigitalizacją. Prowadzi do minimalizowania konsumpcji, stoi w sprzeczności ze sponsorowanym kontentem reklamowym, widocznym w social mediach i houlami zakupowymi. Trend ten optuje za skromnością w środkach wyrazu przejawianą np. w architekturze, designie i postawach konsumenckich. Zamiast nowego – kupowanie używanego i restaurowanie tego, z czego jeszcze można korzystać. Idee antyzakupowe trudno jest przekazać markom, które zarabiają dzięki sprzedaży. My natomiast w ten trend wpisujemy się dzięki sprawdzonym, bezpiecznym rozwiązaniom opatrzonym minimalistycznym designem i postawie uznającej podmiotowość klienta.
Współtworzenie
Jest to trend powiązany z konwergencją, o której pisaliśmy powyżej. Współtworzenie odnosi się do każdego sposobu, w jaki biznes pozwala konsumentom na przesyłanie pomysłów, projektów lub treści. Jest to również włączanie klientów do procesu realizacji usługi, co realizujemy od dawna i doskonale zdaje do egzamin, a także sprawia, że nie mamy do czynienia z reklamacjami.
Małe biznesy
Nie ma co ukrywać, że rynek pracy jest trudny. Świadczy o tym również trend redukcji etatów. Liczba pracowników w firmach spada i będzie spadać. Jest to spowodowane rozwojem sztucznej inteligencji. Do wykonania tej samej pracy potrzebne będzie zaangażowanie mniejszej liczby osób, ponieważ będą one wspierane przez AI. Dlatego tak ważne jest, aby małe firmy zaprzyjaźniały się z nowoczesnymi narzędziami i korzystały z ich potencjału, by dotrzymywać tempa zmian na rynku. My staramy się iść właśnie w tym kierunku, a sztuczna inteligencja nas nie przeraża.
Ekologiczne
Wszelkie trendy ekologiczne skierowane są głównie w kierunku zmniejszania emisji dwutlenku węgla, zmniejszenia konsumpcji, a także dążenia do osiągnięcia modelu gospodarki obiegu zamkniętego, co wiąże się z recyklingiem i nadawniem przedmiotom drugiego życia. O tym, w jaki sposób wspieramy działania na rzecz klimatu pisaliśmy w sekcji poświęconej zrównoważonemu rozwojowi.
Polityczne
Rywalizacja o wpływy między państwami oraz lokalne konflikty – dynamiczne zmiany w polityce międzynarodowej wywołane wojną za naszą wschodnią granicą mają wpływ na każdą branżę. Przedsiębiorcy odczuwają to m.in. w kosztach prowadzenia przedsiębiorstwa. Nas również nie omijają wyzwania finansowem, dlatego uważnie wsłuchujemy się w trendy, aby podejmować mądre decyzje zgodne z tym, czego aktualnie potrzebują konsumenci.