Strona korzysta z plików cookies w celach określonych w polityce prywatności i cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.

Solveit

Blog Solveit - wpis

Copywriting – czyli specjalista od treści/od pisania

16 lipca 2018 KATEGORIA: copywriting AUTOR: JW

Copywriting – czyli specjalista od treści/od pisania

COPYWRITING to według mnie szerokie pojęcie. To pisanie teksów na zamówienie, tworzenie treści reklamowych, pisanie scenariuszy spotów reklamowych, radiowych, artykułów różnego rodzaju z każdej praktycznie dziedziny.

To czy podejmiesz się danego zlecenia, zagadnienia zależy głównie od chęci i zdolności, a ograniczeniem może być czas, wiedza, materiały. W zakres copywritingu wchodzi także prowadzenie bloga oraz korekta i redakcja tekstów.

Pisanie wraca do łask, jest duże zapotrzebowanie na dobre treści, gdyż Internet, reklama, marketing ciągle się rozwija. Tekst jest tego bardzo ważnym elementem. To część reklamy i marketingu. Oprócz dobrego wyglądu musi istnieć w Sieci skuteczna i ciekawa treść, niebanalna, wyróżniająca się, by oddziaływać na odbiorcę.

Bez działań perswazyjnych jest tylko ładnym tekstem. Dziś to trochę za mało. Celem tekstu jest przede wszystkim aktywizacja. Oczywiście bardzo ważne jest to, by tekst był napisany lekkim i przyjemny językiem, zrozumiałym dla czytających, bez błędów, gdyż wtedy dobrze „wygląda” i dobrze się czyta.

I właśnie copywriting to jest to wszystko. I sens, i poprawność językowa, i dobry wygląd, szeroka wiedza, skuteczność tekstu, dobry warsztat pisarski itd.

Copywriter pisze najróżniejsze rodzaje tekstów, oto najczęstsze z nich:
– teksty na strony internetowe
Prezentacja firmy w Internecie jest kluczowym elementem większej całości. Należy więc odpowiednio dobranym i ciekawym słowem przedstawić ją, ofertę, świadczone usługi, zbudować wizerunek marki, podnieść jej prestiż oraz pozycję w Internecie i wśród konkurencji.

Teksty na strony internetowe są najczęściej przygotowywane z myślą o pozycjonowaniu.

– teksty pod SEO/pozycjonowanie

Teksty pisane pod pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.
By wspomóc pozycjonowanie, czyli znalezienie się Twojej strony internetowej na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych, potrzebne są teksty z określoną zawartością.

Content pod SEO zawiera frazy słów, które mają kluczowe znaczenie w pozycjonowaniu. Pomaga to „wybić się” w rankingu internetowym na wyższe miejsce dzięki odpowiednim słowom.

– pisanie artykułów (podstawowe i zaawansowane)

Dobrze opracowane zagadnienia w wartościowych artykułach, gwarantują, że użytkownik będzie wracał na stronę, bloga, do sklepu.

Ta forma informowania i wpływania na klienta procentuje, gdyż zyskuje się w ten sposób zaufanie, bazę stałych odwiedzających, możliwość dotarcia i zachęty dla nowych kontrahentów. Chętnie wracają na witrynę z interesującymi treściami, by tam dowiedzieć się czegoś nowego i ciekawego.

– wpisy/ artykuły na bloga – tematyczne

Wokół blogów tworzą się społeczności danych zainteresowań, więc mamy bardzo konkretną grupę docelową zebraną w jednym miejscu, niemalże „pod ręką”. Dla takich czytelników pisanie interesujących, atrakcyjnych, dobrze się czytających wpisów z różnych dziedzin to wyzwanie i przyjemność. Osoby te cenią sobie rzetelną wiedzę z danej dziedziny.

Warto korzystać z tej możliwości kontaktu z klientami, budować swój wizerunek, “zbliżać” się do użytkownika, aby zdobyć ich sympatię i zaufanie. Ponadto blog może stać się także wsparciem w sprzedaży produktów i usług.

– opisy produktów

Posiadając sklep internetowy lub prowadząc sprzedaż internetową niezmiernie ważne jest posiadanie oryginalnych, bogatych, treściwych i zwracających uwagę potencjalnego klienta opisów produktów czy usług.

Efektywne opisy z dobrymi zdjęciami zwiększają sprzedaż i zyski oraz gwarantują dobrą opinię w Internecie.

– oferty handlowe i teksty reklamowe (na plakaty, ulotki, broszury, hasła reklamowe)

W najkorzystniejszy sposób przedstawią firmę oraz to, co oferuje. Konkretnie i rzeczywiście.

Oddziałujące hasła reklamowe, ulotki i inne materiały reklamowe muszą informować i przede wszystkim aktywizować odbiorcę. Dzięki takim materiałom i zabiegom szybciej można pozyskać nowych klientów.

– korekta i redakcja tekstów

Wbrew pozorom i choć nie mówimy o tym na co dzień, to zwracamy uwagę na poprawność językową i stylistyczną. Tak jak przyjemnie słucha się kogoś, kto wypowiada się poprawnie i ma szeroki zasób słownictwa, tak i tekst napisany dobrze i poprawnie wygląda i czyta się znacznie lepiej i przyjemniej. Jeśli więc pojawiają się wątpliwości, co do jakości tekstu, to lepiej zlecić jego sprawdzenie i poprawę.

Copywriter powinien znać potrzeby konsumentów oraz ich zachowania, sztukę perswazji i cechować się zarówno oryginalnością, jak i pomysłowością.

Do opracowania tekstów dla danego zleceniodawcy należy się przygotować, poznać klienta, zbadać rynek, grupę docelową. Przygotowywanie jest ściśle sprecyzowane pod danego klienta, pod daną branżę, pod dane zlecenie, według wytycznych i upodobań. Copywriter zdobywa wiedzę, doświadczenie, a poznając zabiegi psychologiczne trochę kieruje klienta, aby pomóc Mu podjąć słuszne decyzje.

W pracy copywritera widzę dużo wolności oraz możliwości ciągłego rozwoju. Każde zlecenie, to inna praca, inne zadanie. Poszukiwanie. Nie każdemu to odpowiada, więc nie każdy tego zawodu się podejmie. Ponadto niezbędna jest także komunikatywność i chęć zrozumienia drugiego człowieka/klienta, jego oczekiwań i potrzeb. A przecież efektem pracy copywritera ma być przede wszystkim zadowolenie klienta. A zadowolenie klienta to np. więcej odwiedzin na stronie internetowej, większe zainteresowanie na blogu, więcej komentarzy i dyskusji pod artykułami, większa sprzedaż w sklepach internetowych, więcej zapytań ofertowych, wyższa pozycja w wyszukiwarkach internetowych, więcej pozytywnych opinii o marce.

To wszystko dzięki tekstom pisanym przez copywritera. Bo nie wystarczy tylko coś napisać. Trzeba wiedzieć w jaki sposób to zrobić.

Uważam, że warto korzystać z usług copywritera. Jest wiele pozytywów z tego płynących np.:
więcej wolnego czasu (odpoczynek, relaks, zarabianie pieniędzy), spokój, pewność (tekst napisany poprawnie i skutecznie), większy ruch na stronie, który przekłada się na częstsze odwiedziny, większą sprzedaż i większy zysk, oryginalność, lepszą pozycję w wyszukiwarkach internetowych.