Skuteczna reklama na Facebooku tło

Skuteczna reklama na Facebooku

Korzystając z Facebooka ciągle mamy do czynienia z ogromem informacji, jakie docierają do nas ze świata. Zaliczyć można do nich różnego rodzaju reklamy. Niektóre zupełnie przez nas ignorowane, inne zaś na tyle atrakcyjne, że jesteśmy nimi zainteresowani.

Jak wiadomo, Facebook to potężny portal, który zrzesza ponad dwa miliardy ludzi z całego świata. Obecnie coraz częściej wykorzystywany jest do tworzenia kampanii reklamowych. Facebook Ads to właściwe narzędzie zarówno dla dużych, światowych marek, jak i dla małych firm działających lokalnie.

Korzyści wynikające z reklamy na Facebooku

Mając na względzie polskich użytkowników, ich liczba wynosi ok. 15,5 mln, możemy stwierdzić, że potencjalny zasięg naszych reklam może być naprawdę ogromny. Średnio każdy posiadacz konta na Facebooku korzysta z niego 21 min. dziennie. Takie dane są mocnym argumentem przekonującym, by przedsiębiorcy reklamowali się na tym portalu społecznościowym.

Dodatkową wartością takich reklam jest możliwość ich precyzyjnego kierowania. Dzięki narzędziom, jakie oferuje Facebook nasze reklamy mogą zostać dedykowane konkretnej grupie. Możemy określić m.in. lokalizację, wiek, płeć czy zainteresowania osób do jakich trafiać mają reklamy.

Szeroki wybór formatów reklam sprawia, że każda osoba nią zainteresowana znajdzie optymalne rozwiązanie dla siebie. Wśród nich można wyróżnić grafiki, wideo, karuzele, formularze, posty promowane i wiele innych.

Budżet

Jeśli chodzi o budżet, jaki musimy wydać na reklamę, to Facebook nie ma limitów, ceny możemy ustalać samodzielnie na dowolny czas. Budżet pozwala kontrolować wydatki na reklamy lub kampanie reklamowe, jakie będą wyświetlane osobom z wybranej przez nas grupy docelowej. Ustalenie budżetu informuje Facebook, ile pieniędzy może przeznaczyć na reklamy.

Można wyróżnić budżet dzienny, w którym ustalamy kwotę jaką chcemy przeznaczyć na reklamy każdego dnia oraz budżet całkowity, gdzie ustalona kwota będzie skierowana na cały okres trwania reklam. Na początku warto skorzystać z budżetu całkowitego, który pozwoli zachować większą kontrolę nad wydatkami.

Opłaty naliczane są za wyświetlenia reklam (CPM) bądź kliknięcia w reklamy (CPC). Można również ustalić, czy będą pokazywane użytkownikom cały czas, czy według ustalonego harmonogramu.

Formaty reklam

Facebook oferuje wiele formatów reklamowych odpowiednich dla każdego przekazu.

Pojedynczy obraz

Grafika powinna być przygotowana w optymalny sposób. Rekomendowany wymiar to 1200 x 628 px. Należy zwrócić uwagę na jej wielkość, która nie powinna przekraczać 1mg, gdyż przy większej wadze Facebook skompresuje grafikę, co w efekcie może nie wyglądać najlepiej. Ważna jest również ilość tekstu umieszczona na grafice. Aby była wyświetlana poprawnie nie może zajmować więcej niż 20% jej powierzchni. Jeśli nie jesteś pewien co do tego, Facebook udostępnia narzędzie do kontrolowania ilości tekstu na obrazie.
https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Wideo

Dzięki filmom, w ciekawy sposób zaprezentujesz swoją firmę i nawiążesz kontakt z odbiorcami. Facebook daje możliwość umieszczenia filmu trwającego aż 240 min. o wielkości max. 4GB. Warto wziąć jednak pod uwagę to, że do użytkowników trafiają najlepiej filmy krótkie – 15 sekundowe.

Karuzela

To pokaz w jednej reklamie od 2 do 10 obrazów lub filmów w formacie 1 x 1. Każdy element dysponuje osobnym linkiem. Dzięki tej formie można w prosty sposób zaprezentować kilka produktów czy usług w jednej reklamie.

Pokaz slajdów

Pokaz zapętlonych obrazów. Reklama może zawierać do 10 obrazów i trwać max. 50 sekund. Dzięki kontrolowaniu szybkości połączeń pokaz slajdów może stworzyć iluzję wideo, możesz zapoznać się z najlepszymi praktykami podczas tworzenia dobrej prezentacji.

Kolekcja

Reklama w tej formie pozwala użytkownikom przeglądać wiele produktów na raz.

Inne dodatkowe funkcje:

Kanwa

Dedykowana jest urządzeniom mobilnym, umożliwia prezentowanie treści na pełnym ekranie.

Posty promowane

Możesz promować posty swojej strony na Facebooku, aby zwiększyć zainteresowanie wśród użytkowników poprzez dodatkowe komentarze, polubienia czy wyświetlenia.

Oferty, Wydarzenia, Formularze, Inne

Gdzie będą widoczne nasze reklamy?

Umiejscowienie wskazujemy podczas tworzenia reklam. Możemy wyróżnić wyświetlanie na Facebooku w aktualnościach na komputerach i w prawej kolumnie oraz aktualnościach na urządzeniach mobilnych, dodatkowo reklamy mogą pojawiać się na Instagramie, Audience Networku czy Messengerze.

Czego nie wolno reklamować?

  • wyrobów tytoniowych i akcesoriów związanych z tymi produktami
  • narkotyków i innych nielegalnych substancji psychoaktywnych
  • niebezpiecznych suplementów
  • broni, amunicji oraz materiałów wybuchowych
  • produktów, usług i treści dedykowanych dorosłym
  • reklam naruszających prawa innych
  • sprzętu szpiegowskiego
  • pożyczki typu “chwilówka”
  • cech osobowych (rasa, orientacja seksualna, itd.)
  • przemocy, treści szokujących

Menadżer reklam

Facebook umożliwia wgląd do kompleksowych raportów. Dzięki nim w prosty i przyjemny sposób możemy analizować nasze kampanie reklamowe, sprawdzać ich skuteczność i wpływ na firmę. Poprzez bazę danych będziemy wiedzieć na co zwrócić uwagę podczas tworzenia kolejnych kampanii. Eksportowanie i zapisywanie raportów pozwoli dzielić się wiedzą ze współpracownikami czy klientami, dla których prowadziłeś kampanię.

Jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku?

Wyróżniamy dwa sposoby:

  1. z poziomu konta osobistego – klikamy w prawym górnym rogu, wybieramy utwórz reklamy, wówczas Facebook od razu założy nam konto reklamowe i będziemy mogli tworzyć reklamy. Ten rodzaj sprawdzi się w przypadku, gdy prowadzimy reklamy samodzielnie.
  2. konto firmowe – aby je utworzyć należy wejść na stronę business.facebook.com i założyć konto. Rozwiązanie to pozwala zarządzać kilkoma fanpagami i kontami reklamowymi. Z panelu ustawień firmowych dodajemy nowe konto, podając m.in. jego nazwę, strefę czasową czy walutę w jakiej będzie działać. Po utworzeniu konta można również dodać osoby, które będą miały do niego dostęp.

Pierwszym krokiem w tworzeniu reklamy jest określenie jej celu. Cele podzielone są na trzy grupy:

  1. świadomość – weź pod uwagę ten cel, gdy chcesz zwiększyć zainteresowanie produktem i usługami firmy; by budować i utrwalać wizerunek firmy/ produktu,
  2. działania – dzięki tym celom, sprawisz, że użytkownicy zaangażują się mocniej, wykonają pożądany przez Ciebie ruch, np. odwiedzą Twoją witrynę,
  3. konwersje – warto skorzystać z celów wyróżnionych w konwersjach, gdy chcesz skłonić osoby zainteresowane Twoją firmą do skorzystania z usług lub zakupu produktów przez nią oferowanych.

Komentarze (0)

zostaw komentarz

przesuń, aby odblokować

odblokowano