Sklep internetowy w PrestaShop tło

Sklep internetowy w PrestaShop

Zastanawiasz się nad prowadzaniem e-sklepu? Nie wiesz jednak czy zbudować go od podstaw, czy skorzystać z gotowego rozwiązania jakie oferuje platforma PrestaShop?

Jeśli nie dysponujesz dużą gotówką, a Twój sklep należy do małych lub średnich, a nie dużych nastawionych na szybki rozwój, to na pewno warto wziąć pod uwagę oprogramowanie PrestaShop.

Podstawowe informacje na temat PrestaShop

PrestaShop została założona w 2007 roku przez Bruno Lévêque i Igora Schlumbergera. Już w pierwszym miesiącu liczba pobrań sięgnęła tysiąca, a liczba tłumaczeń 13. Na przestrzeni czasu platforma ciągle jest udoskonalana, obecnie tłumaczona na ponad 60 języków i śmiało można mówić o niej jako liderze e-commerce wśród systemów typu Open Source.

Rozwój PrestaShop sprawił, że jego użytkowanie jest względnie proste, nie wymagające wiedzy zaawansowanej. Wiele darmowych funkcji sprawia, że możemy uruchomić sklep w krótkim czasie i bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Darmowy system zarządzania treścią do e-commerce

Dużym atutem PrestaShop jest to, że jej pobranie nic nie kosztuje. Płatne są szablony oraz niektóre moduły służące do optymalizacji sklepu internetowego i dostosowaniu  go do indywidualnych potrzeb. Moduły to fragmenty kodu, które odpowiedzialne są za wyświetlanie elementów na stronie i za ich funkcjonalność. Moduły, szablony i inne dodatki można kupić w sklepie internetowym PrestaShop (https://addons.prestashop.com/pl/). Tysiące możliwości powodują, że każdy może dostosować stronę pod własny gust i oczekiwania.

PrestaShop posiada przyjazny interfejs, z którego można sprawnie zarządzać sklepem zarówno z desktopu, jak i urządzeń mobilnych. Podzielony na kategorie panel administratora sprawia, że w intuicyjny i szybki sposób możemy odnaleźć to, czego szukamy.

Język i waluta

Dzięki możliwości wyboru wielu języków i walut sklep internetowy można prowadzić na poziomie międzynarodowym, docierając do klientów z całego świata. Dodatkowo platforma bardzo dobrze ukierunkowana jest na polski rynek, oferując integrację z większością polskich dostawców. W Polsce, w której na przestrzeni ostatnich lat sprzedaż internetowa znaczenie wzrosła, PrestaShop cieszy się ogromną popularnością wśród platform typu Open Source.

PrestaShop wychodzi naprzeciw użytkownikom dostarczając wiele przydatnych narzędzi z możliwością ich konfiguracji. Oferuje szereg funkcji jak np.:

  • tworzenie rabatów,
  • cen specyficznych,
  • zniżek,
  • dodawanie komentarzy.

Możemy także szczegółowo śledzić statystki naszej sprzedaży.

Oprogramowanie dobrze rozwinięte jest również pod względem SEO. Dzięki możliwości dodawania znaczników meta czy przyjaznych linków nasze strony będą mogły osiągnąć zadawalające wyniki w wyszukiwarkach.

Rozbudowana społeczność PrestaShop sprawia, że wszelkie napotkane problemy z oprogramowaniem można rozwiązać korzystając z profesjonalnej pomocy dostępnej na forach społecznościowych.

Poza wieloma zaletami, jakie wynikają z posiadania witryny internetowej w PrestaShop trzeba wziąć również pod uwagę wady tego oprogramowania. Przy większej rozbudowie sklepu trzeba liczyć się z koniecznością skorzystania z płatnych modułów i rozszerzeń. Problematyczne mogą być też aktualizacje, które trzeba przeprowadzać ręcznie. Duże sklepy, posiadające rozbudowane zaplecze mogą napotkać problemy z efektywnością skryptu. Może nastąpić moment, w którym struktura skryptu uniemożliwi programistom jego dalszy rozwój.

Komentarze (0)

zostaw komentarz

przesuń, aby odblokować

odblokowano