Strona korzysta z plików cookies w celach określonych w polityce prywatności i cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.

Solveit

Blog Solveit - wpis

Trendy w projektowaniu graficznym

12 kwietnia 2016 KATEGORIA: projektowanie-graficzne AUTOR: SJ

Trendy w projektowaniu graficznym

Trendy i gusta w grafice projektowej tak jak w innych dziedzinach zmieniają się z roku na rok. Grafika równolegle z modą od lat wyznacza trendy. Od pewnego czasu można zauważyć tendencje, które królują w świecie i mają szansę pozostać w nim na dłużej. Oto kilka z nich:

Flat design – czyli jak sama nazwa wskazuje to projektowanie płaskich elementów graficznych, rezygnacja z cieniowania i gradientów. Początkowo w flat design stawiano na całkowitą płaskość,
z czasem jednak nurt ten ewoluował. Zaczęto wprowadzać m.in. dynamiczne barwy i długie cienie, które ożywiły płaskie grafiki. Pomimo zmian flat design nie porzucił swych podstawowych założeń, opartych na jasnym przekazie i funkcjonalności. Styl ten zyskał popularność zwłaszcza dzięki premierze systemu Microsoftu – Windows 8.

s8

Źródło: https://yarasadesign.eu/felieton/na-czym-polega-popularnosc-flat-design/

Odręczny krój pisma
Zastosowanie w projektach odręcznego pisma potrafi przykuć uwagę odbiorcy. Nadaje pracom charakteru i świeżości, a przy tym bardzo dobrze współgra z tłem grafiki cyfrowej.

s1

Źródło: https://filtergrade.com/hand-lettering-over-photography/

Ghost buttons – czyli proste przyciski, o kwadratowych lub prostokątnych kształtach. Zbudowane z cienkich obramowań i przeźroczystego tła, na którym umieszcza się tekst.

s4

Źródło: https://www.designcontest.com/blog/ghost-buttons-in-web-design/

Vintage – styl ten od dawna cieszy się ogromną popularnością. Wzbudza w nas zaufanie i szacunek, nawiązuje do tradycji i jakości, przy jednoczesnym zachowaniu elegancji. Do tego stylu chętnie nawiązują branże gastronomiczne i kluby muzyczne.

s5

Źródło: http://www.downgraf.com/inspiration/40-retro-logo-designs-inspiration/

Niekompletność – czyli świadomy zabieg wycinania fragmentów grafik, zwłaszcza typografii. Projekty oparte na niekompletności przykuwają wzrok i tworzą atmosferę tajemniczości. Niekompletne logo zmusza umysł do wysiłku i jednocześnie nadaje mu subtelności i lekkości.

s2

Źródło: http://www.creativebloq.com/branding/biggest-logo-design-trends-1212810

Elementy przeźroczyste – służą często jako nakładki na tło strony lub podkładki pod tekst, w celu zwiększenia jego czytelności. Przeźroczyste elementy spopularyzowały się wraz z premierą systemu Windows Vista.

s3

Źródło: https://in.pinterest.com/pin/34340015887346283/?from_navigate=true

Podwójna ekspozycja – czyli nałożenie na siebie dwóch lub więcej obrazów, które przenikają się wzajemnie. Dzięki temu zabiegowi, wzbogaconemu o efekty programów graficznych można finalnie uzyskać interesujące, oryginalne grafiki.

s6

Źródło:http://www.thecitrusreport.com/2015/headlines/andreas-lie-animal-portraits/attachment/andreas-citrusreport-1/

Geometria – jest obecnie jednym z najbardziej widocznych trendów. Cieszy się powodzeniem wśród grafików, projektantów czy stylistów. Trójkąty, kwadraty, koła – to kształty, które dominują. Dzięki nim można w łatwy sposób wzbogacić kompozycję niejednego projektu. Siłę geometrii stanowi prostota, która zawsze będzie ponadczasowa.

s7

Źródło: http://infestation.co.za/logo-design-trends-2015/