fbpx
15 trendów w animacjach. Jak je wykorzystać? tło

15 trendów w animacjach. Jak je wykorzystać?

Czym się kierować przy tworzeniu animacji reklamowej? Warto skupić na tym swoją uwagę, ponieważ grafika animowana może znacząco zwiększyć przychody firmy. Co więcej, należy śledzić trendy w tej przestrzeni, jeśli zależy nam na wyróżnieniu się z tłumu.

Mocne strony animacji

Przemysł kreatywny ma dwie najszybciej rozwijające się branże – animację oraz reklamę. Treści wideo pozwalają na docieranie do większej liczby odbiorców, zwiększają ich zaangażowanie, chęć zakupu produktu – pokazują ,,więcej niż tysiąc słów”. Dzięki animacjom zobrazujemy w sposób szybki i atrakcyjny to, co mamy klientowi do zaoferowania oraz wartości marki. Ponad to, możemy zaprezentować autentyczność i wpłynąć pozytywnie na rozpoznawalność naszych produktów.

 

Dobre praktyki w tworzeniu animacji

Pierwszą i podstawową kwestią publikowania animacji jest cel. Warto kierować się zasadą: jedno wideo – jeden cel. Krótkie ruchome grafiki można realizować z nastawieniem na różne efekty:

  • przyciągnięcie nowych odbiorców,
  • wprowadzenie nowego produktu,
  • a nawet wyjaśnienie pracownikom misji firmy.

Drugą kwestią jest zadecydowanie, czego oczekujemy od odbiorcy animacji, czyli inaczej – co klient ma zrobić po obejrzeniu naszego materiału? W tym przypadku również możemy wyróżnić konkretne cele:

  • kupienie produktu,
  • odwiedzenie strony internetowej,
  • udostępnienie materiału znajomym,
  • odwiedzenie profilu.

 

Styl, długość i najważniejsze… odbiorca!

Krótkie materiały wideo mają ogromny potencjał, a ich realizacje zwiększają szansę skutecznej sprzedaży. Warto jednak pamiętać, że animacja tak jak każda inna treść i usługa powinna być dostosowana do naszych odbiorców. Co więcej, podczas podejmowania decyzji o stylu grafiki oraz długości prezentowanej treści powinniśmy kierować się informacjami na temat tego, kim są osoby, do których kierujemy przekaz.

W związku z tym, przydatne będą dwie informacje:

  • Milenialsom powinniśmy oferować 10-sekundowe filmy w postaci mobilnych reklam.
  • Osoby w wieku 35-54 lat preferują 30 sekundowe spoty przypominające reklamy telewizyjne.

Ponadto, jeśli planowaliście 5-minutowy spot – zalecamy przemyślenie tego kroku. Taka decyzja powinna być podyktowana konkretnymi argumentami skupionymi na tym, by skutecznie dotrzeć do grupy odbiorców.

Niestety, utrzymanie uwagi widza przez kilka minut w Internecie nie jest wcale prostym zadaniem. Wystarczy jeden ruch kciukiem, aby starannie przygotowany przez Was film zniknął z pola widzenia użytkownika. Dlatego warto rozważyć kampanię złożoną z wielu krótkich animacji.

Dobór medium i treść

Oprócz grupy wiekowej, charakterystyki naszych odbiorców i ustalonej stylistyki, należy uwzględnić także kanał komunikacji. TikTok, You Tube Shorts, Instagram Reels, a nawet Snapchat, który przeżywa obecnie drugą młodość – to kanały, których nie można pominąć, jeśli zależy nam na skutecznej reklamie. W związku z tym, królować będą formy pionowe, które wykorzystają pełną przestrzeń ekranu smartfona naszego odbiorcy.

Co ważne, podczas realizowania kampanii reklamowej przy użyciu krótkich materiałów wideo za pośrednictwem nowych mediów, szczególnie TikToka, należy zwróć uwagę na to, by nie trwały one dłużej niż 15 sekund. Można w nich również zamieszczać komunikaty CAT, które zachęcą użytkownika do natychmiastowego zakupu.

Kiedy podejmiemy decyzję o celach i planowanych efektach, a także sprecyzujemy już do kogo skierujemy naszą treść i gdzie będziemy ją dystrybuować, czas skupić się na zawartości. Oczywiście swoje produkty, usługi czy też wartości marki możecie przedstawiać w różny sposób, w oparciu o własne pomysły i kreatywność. Korzystne jest również inspirowanie się pracą innych, szukanie nowych rozwiązań, poszerzanie perspektyw. Dlatego przygotowaliśmy dla Was listę trendów w animacjach.

 

Lista trendów w animacjach

Nastrój

  • Odważna nostalgia – nawiązywanie do sentymentów z przeszłości: odzieży, makijażu, fryzur, technologii, muzyki, a wszystko to w nowoczesnym wydaniu. To pozwala odwoływać się do uczuć i wspomnień odbiorców. Będzie to realizowane m.in. poprzez psychodeliczne wzory, a także palety barw w stylu retro. Marka może prezentować się w odważny i żywy sposób. Stawarza to również szanse na jej ponadczasowość.
  • Hiperrealizm – wprowadzanie wszelkich możliwych elementów graficznych do świata rzeczywistego oraz operowanie jak największą precyzją. Stanowi to doskonałą możliwość dla wideo produktowych i promocyjnych.
  • Imersja – pochłanianie uwagi widza, wprowadzanie go w świat przedstawiony poprzez tworzenie historii oraz uwypuklanie elementów dotychczas przedstawianych jako 2D, np. widoków stron internetowych w reklamie platformy.

Fizyka

  • Antygrawitacja – unoszące się elementy, niczym zawieszone w powietrzu, zawarte w wideo edukacyjnych i wyjaśniających procesy lub prezentujących produkt.
  • Animacje 3D i ukazywanie realnych przedmiotów poprzez animację oraz dynamikę –mieszanie się i łączenie, odbijanie się, wybuchanie różnych elementów.
  • Realistyczne ukazywanie tekstur – odbiorca obrazu ma wrażenie, że mógłby dotknąć tego, co zostaje przedstawione na ekranie.

Ruch

  • Przyspieszanie animacji – standardowa prędkość odtwarzania obrazów już nie wystarcza. Obecnie widz oczekuje większej dynamiki i płynności.
  • Animowane logo – dzięki niemu jeszcze lepiej można oddać charakter swojej marki poprzez nadanie życia elementom graficznym, które składają się na jej tożsamość.

2D wraca do łask?

  • Przenoszenie grafiki 2D, elementów fantastycznych, pochodzących z kreskówek do rzeczywistości, przestrzeni realnych.
  • Izometria – animacja 2,5D, czyli tworzenie obiektów 3D w dwóch wymiarach. Do tej pory izometria była wykorzystywana jedynie w statycznych projektach graficznych. Od 2020 roku zaczęła stawać się ruchoma i zdobywa popularność.

 

Rękodzieło

  • Kolaże – połączenie fotografii oraz ilustracji zwraca uwagę nieperfekcyjnej realizacji oraz autentycznością i sprawianiem wrażenia ręcznie robionej grafiki.
  • Claymotion – animacje oparte o przedstawianie elementów niczym z plasteliny. Wywierają wrażenie robionych ręcznie, co może budzić u widzów sentyment oraz większe uznanie.
  • Animowane wycinanki tworzone na wzór realnych, prezentowane wraz z niemal po klatkowym ruchem.
  • Tradycyjne animacje tworzone ręcznym rysunkiem, znów są w modzie. Animacje proste odwołujące się do odczucia nostalgii, zajmującej ważne miejsce we współczesnych trendach.

Kolorystyka i styl

Nasycone kolory i ich różne kombinacje niemal kłujące w oczy połączone z geometrią. Ma to na celu wyróżnienie się i powstrzymanie użytkownika przed przescrollowaniem dalej.

Współpraca z AI

Trend, o którym jest głośno nie bez powodu. Działania we współpracy z ze sztuczną inteligencją w programach do tworzenia animacji ułatwiają skomplikowane graficznie procesy.

Wysoko postawiona poprzeczka

Skupianie uwagi widza wraz z angażowaniem go emocjonalnie w bardzo krótkim czasie oraz sprawienie, że podejmie zakładane przez nas działania to niełatwa sztuka. Warto jednak spróbować nieco niestandardowego sposobu myślenia i pozwolić sobie na kreatywność oraz znalezienie czegoś dla siebie i swojej marki we współczesnych trendach.

Skupianie uwagi widza wraz z angażowaniem go emocjonalnie w bardzo krótkim czasie oraz sprawienie, że podejmie zakładane przez nas działania to niełatwa sztuka. Warto jednak spróbować nieco niestandardowego sposobu myślenia i pozwolić sobie na kreatywność oraz znalezienie czegoś dla siebie i swojej marki we współczesnych trendach.

Komentarze (0)

zostaw komentarz

przesuń, aby odblokować

odblokowano